سردارجنگل
Thursday, February 16, 2006
  حجت زیبا بود و زیبا مرد .


به یاد حجت
حجت زیبا بود و زیبا مرد

دکترزری اصفهانی
شنیدم که چون قوی زیبا بمیرد
فریبند زاد و فریبا بمیرد
میخواستم برای حجت چیزی بنویسم. شعری شاید. اما هنوز آنچنان قلبم از اندوه پراست که نمیتوانم بنویسم. بارها عکس اش را درسایت گذاشتم همچون همه وب لاگ نویس های دیگر برای زنده ماندنش تلاش کردم . بارها برای پرکردن طومار و نامه نوشتن به مراجع حقوق بشری استمداد کردیم. همه ما ، همه سایت ها و وب لاگ های سیاسی و درحقیقت حجت دیگر جزئی از وب لاگ ها و سایت ها شده بود. این زندانی سیاسی جوان ، معصوم و بردبار که مرگ خود را درهمان آغاز پذیرفته بود وزیر حکم اعدامش نوشته بود که اعتراضی ندارد. اعتراضی ندارد زیرا میداند که جای اعتراض نیست . درقبیله گرگ ها قانون دریدن است و کشتن . این ماهیت آنهاست . علت وجودیشان است . چگونه میشود به این قانون که عامل بقای آنهاست اعتراض کرد. حجت تنها تحمل کرد . همه شکنجه ها را . اعتصاب غذا را . بودن در میان زندانیان عادی را که با هربهانه اورا زیر کتک میگرفتند. و رفت . بی آنکه سخنی بگوید . همچون مرغی که برسرراه کوچ اش لحظه ای دربیابانی توقفی دارد و باز برمیخزد و می رود.
برای حجت تنها میتوانم بنویسم که زیبا بود و زیبا مرد . وقتی به او می اندیشم بیاد شعری از مهدی حمیدی شیرازی می افتم

مرگ قو
از دکتر حمیدی شیرازی
شنیدم که چون قوی زیبا بمیرد
فریبنده زاد و فریبا بمیرد
شب مرگ تنها نشیند به موجی
رود گوشه ای دور وتنها بمیرد
درآن گوشه چندا ن غزل خواند آنشب
که خود درمیان غزل ها بمیرد
گروهی برآنند کین مرغ زیبا
کجا عاشقی کرد آنجا بمیرد
من این نکته گیرم که باور نکردم
ندیدم که قویی به صحرا بمیرد
چو روزی ازآغوش دریا برآمد
شبی هم درآغوش دریا بمیرد
تو دریای من بودی آغوش واکن
که میخواهد این قوی ، زیبا بمیرد
 
Wednesday, February 15, 2006
  حجت را کشتند

حجت را هم کشتند.
با د میگوید او را کشتند
برف میگوید اورا کشتند
و این ابر خاکستری که سررفتن ندارد
میگوید اورا کشتند
این پرنده های گمشده خیس
و این اندوه ماندگار
میگوید اورا کشتند
شب عاشورامجاهد خلق حجت زمانی 31 ساله را به جرم مجاهد بودن درزندان گوهردشت به دار کشیدند.
دژخيمان حكومت آخوندي مجاهد خلق حجت زماني را اعدام كردند


اطلاعیه سازمان مجاهدین خلق ایران
رژيم ضد بشري آخوندي، بامداد روز سه شنبه 18 بهمن ماه، در آستانه عاشوراي حسيني و سالگرد عاشوراي مجاهدين، قهرمان مجاهد خلق حجت زماني را كه از سال 1380 بيش از 4 سال و نيم در زندان تحت فشار و شكنجه بود، در زندان گوهر دشت، اعدام كرد.
متن اطلاعيه سازمان مجاهدين خلق ايران به قرار زير ميباشد
شهادت مجاهد خلق حجت زماني در آستانه عاشوراي حسيني توسط دژخيمان رژيم پليد آخوندي در زندان گوهردشت
رژيم ضد بشري آخوندي، بامداد روز سه شنبه 18 بهمن ماه، در آستانه عاشوراي حسيني و سالگرد عاشوراي مجاهدين، قهرمان مجاهد خلق حجت زماني را كه از سال 1380 بيش از 4 سال و نيم در زندان تحت فشار و شكنجه بود، در زندان گوهر دشت، اعدام كرد. سه تن از سفله دژخيماني كه حكم شقاوتمندانه اعدام را به اجرا گذاشتند عبارت بودند از: دژخيم علي حاجي كاظم سركرده زندان موسوم به رجايي شهر در گوهردشت كرج، دژخيم ارجمندي و دژخيم ديگري بنام سيد، معاونان اجراي حكم. حجت در تابستان سال 83 توسط شعبه ششم بيدادگاه ارتجاع موسوم به دادگاه انقلاب اسلامي، به 4 بار اعدام محكوم شده بود. سپس در پايان سال 1383 يك شعبه 2 نفره ديوانعالي ارتجاع مركب از آخوند سردژخيم، محسني اژه اي و نبي راجي با انبوه اتهامات دروغين به دو بار اعدام و پرداخت يك ديه كامل محكوم شد. حجت بهنگام ابلاغ اين حكم بي اعتناء به اتهامات و اراجيف مندرج در آن، در ذيل راي ديوانعالي ارتجاع با شجاعت فوق العاده نوشت: ”به راي صادره هيچگونه اعتراضي ندارم. حجت زماني – 18/1/84”.
قهرمان شهيد كه به هنگام بدارآويختن 31 سال داشت، در طول اسارت در زير شديدترين شكنجه هاي جسمي و روحي قرار داشت. دژخيمان پليد آخوندي با انواع شكنجه هاي فيزيكي و رواني تلاش كردند، روحيه او را در هم بشكنند و به توبه و تسليم وا دارند. در همين راستا وي را مدت مديدي به ميان زندانيان عادي و مجرمان خطرناك منتقل كردند. اما حجت قهرمان بر مواضع خود پايداري نمود و با شعار هيهات مناالذله، توطئه هاي رژيم و سردژخيمانش را در هم شكست. مجاهد شهيد حجت زماني در سالهاي 83 و 84 در اعتراض به اين وضعيت، بارها دست به اعتصاب غذا زد.
مجاهد خلق حجت زماني، سومين برادر و سومين شهيد از خانواده نامدار زماني در ايلام است كه بدست ايادي رژيم آخوندي به شهادت رسيدند. برادر بزرگتر حجت، پهلوان خزعل زماني در سال 1378 در كوهستانهاي ايلام و برادر ديگر او مجاهد خلق فلاح زماني در اسفند 1379 در هفت چشمه ايلام توسط مزدوران به شهادت رسيدند. عبدالله نادري دايي حجت نيز سال 1368 زير شكنجه دژخيمان به شهادت رسيد.
خانواده زماني از خانواده هاي سرشناس هفت چشمه ايلام است كه اعضاي آن همواره تحت بيشترين فشار و اذيت و آزار مزدوران رژيم قرار داشتند. حجت كه در سال 75 در روستاهاي ايلام به آموزگاري اشتغال داشت بدليل هواداري و فعاليت به نفع مجاهدين اخراج و تحت تعقيب قرار گرفت. در هفته هاي اخير رژيم درمانده آخوندي در محاصره بحرانهاي دروني و بين المللي، فشار و شكنجه عليه زندانيان مقاوم را افزايش داد. دژخيمان زندانيان را تهديد كرده بودند كه با ارجاع پرونده اتمي رژيم به شوراي امنيت، با همان الگوي قتل عام زندانيان سياسي در تابستان 1367، دست به كشتار جمعي زندانيان سياسي مجاهد و مقاومت خواهند زد.
سازمان مجاهدين خلق ايران، شهادت مجاهد قهرمان حجت زماني را عموم مردم ايران بويژه خانواده سرفراز و داغدار زماني و مردم مجاهد پرور و جوانان هفت چشمه، تسليت و تهنيت ميگويد و مطمئن است كه خون پاك و جوشان حجت، عزم مجاهدان آزادي ستان را دو چندان ميسازد. جوانان رشيد اين مرز و بوم، راه حجت و خزعل و فلاح و عبدالله و 120 هزار جاودانه فروغ را تا رهايي ميهن و خلق اسيرمان از شر رژيم آخوندي ادامه خواهند داد. بي گمان رژيم پست و پليد آخوندي حساب اين جنايت را پس خواهد داد. و سيعلم الذين ظلموا اي منقلب ينقلبون.
سازمان مجاهدين خلق ايران همچنين، شوراي امنيت، دبير كل ملل متحد و كميسر عالي حقوق بشر و تمامي سازمانها ارگانهاي بين المللي مدافع حقوق بشر را به محكوم كردن اين جنايت فجيع فرا ميخواند و خواستار اقدام فوري براي نجات جان ديگر زندانيان سياسي، بخصوص زندانيان سياسي با حكم اعدام و زندانيان ناپديد شده ميباشد.
همبستگی ملی
 
Tuesday, February 14, 2006
  کاروان الاغ ها ( دورازجان الاغ ها )
بقیه عکس های این کارناوال شعور و تمدن را درخبرگزاری فارس ببینید
 
  ایران دارد به چه سمتی میرود؟


حمله به خانقاه درویشان در قم چشم انداز بازهم تیره تری را میگشاید. آیا زیاده طلبی ارتجاعی به کجا راه می برد؟ شعار حزب اللهی ها در تظاهرات بستن حسینیه دراویش بوده است ( مرگ بر صوفیه ) . عجیب است مگر مولوی و حافظ و سهروردی و شمس تبریزی و عطار صوفی نبودند ومگر همین آئین را نداشتند؟ مگر ادبیات ایران با صوفیان و عرفان آمیخته نشده است ؟ مگر هنوز تلویزیون و رادیوی ارتجاع از مولوی و حافظ وسعدی استفاده نمی کند؟ اینها دارند مردم را به کجا می برند؟ بیشک هدف بعدی سنی ها هستند و مسیحی ها و بقیه اقلیت ها. و سکوت اقشار روشنفکر جامعه که گویا سحر زده شده اند و دربرابر این مارغاشیه که مرتب حمله و هجوم می برد و طعمه دیگری می طلبد ساکت اند. درپوش اختناق جدید و حملات جدید به گروه ها و اقلیت ها زندانیان سیاسی راهم از مهرورزیشان محروم نمی کنند. هم الان صحبت از ناپدید شدن حجت زمانی است و احتمال اعدام سایرین. آیا این سکوتی قبل از توفان است ؟ وآیا با اینهمه بحران آفرینی اینها میخواهند چه بکنند؟ از یک طرف مساله شورای امنیت است . ازیک طرف سفارت ها و اتحادیه اروپا و از یک طرف هم سرکوب ها وهرروز به زندان انداختن های مردم . درقم نزدیک به 1000 نفر دستگیر شده اند. خبر رادیو فردا را اینجا میگذارم

در حمله نيروهاي لباس شخصي به خانقاه دراويش نعمت الهی گنابادی در قم، هزار نفر دستگير و 200 تن مجروح شدند دوشنبه شب نيروهاي انتظامي و لباس شخصي ها به عده اي از زنان و مردان متعلق به فرقه دراويش نعمت اللهي گنابادي كه در حسينيه شريعت قم تحصن كرده بودند، حمله كرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند و به گفته استاندار قم، هزار نفر را دستگير كردند و200 نفر هم مجروح شدند. دكتر اكبر كرمي، نويسنده و فعال حقوق بشر در قم، در مصاحبه با راديو فردا مي گويد: برخي از فقهاي قم با اين استدلال كه اينها بدعت گذاشتند و رفتارشان خارج از هنجارهاي ديني است، با فشار به ارگان هاي سياسي توانستند راي به تعطيلي اين مركز را بگيرند و اين خانقاه از سوي نيروهاي امنيتي پلمب شد كه با اعتراض دراويش مواجه شد و عده اي با شكستن پلمب در خانقاه تحصن كردند، اما دوشنبه شب عده اي لباس شخصي به داخل حسينيه ريخته و به صورت بسيار غيرانساني آنها را مورد ضرب و شتم شديد قرار دادند. شيرين فاميلي (rm) صدا (wma) صدا [ 5:09 mins ]
دوشنبه شب نيروهاي انتظامي و لباس شخصي ها به عده اي از زنان و مردان متعلق به فرقه دراويش نعمت اللهي گنابادي كه در حسينيه شريعت قم تحصن كرده بودند، حمله كرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند و به گفته استاندار قم، هزار نفر را دستگير كردند. در اين حادثه حدود 200 نفر هم مجروح شدند.
شيرين فاميلي (راديو فردا): دراويش نعمت اللهي گنابادي در قم، حسينيه اي را در اختيار دارند به نام حسينيه شريعت كه خانقاه آنها محسوب مي شود. به گفته دكتر اكبر كرمي، نويسنده و فعال حقوق بشر در قم، پير آنها آقاي شريعت هم در آنجا ساكن است. مشكلات دراويش فرقه نعمت اللهي گنابادي از چندي پيش آغاز شد.
دكتر اكبر كرمي: برخي از فقهاي قم با اين استدلال كه اينها بدعت گذاشتند و رفتارشان خارج از هنجارهاي ديني است كه آنها فكر مي كنند، فشار آورده بودند به ارگان هاي سياسي و امنيتي كه اين مركز را تعطيل كنند و بالاخره توانستند راي بگيرند مبني بر پلمب كردن اين حسينيه يا خانقاه. متناسب با اين راي، نيروهاي انتظامي مي آيند اين مركز را پلمب مي كنند و بعد اين دراويش و كساني كه در اين خانقاه مراسم خودشان را به جا مي آوردند، مي آيند پلمب را مي شكنند و مي روند داخل حسينيه و به عنوان اعتراض آنجا تحصن مي كنند. استدلال هاي زيادي هم داشتند، از جمله برخي از اينها جانباز بودند يا شهيد داده بودند و مي گفتند ما در انقلاب سهيم بوديم و افكارمان چيز خاصي نيست كه بخواهيم كتمان كنيم يا اين كه رفتارمان را نوعي بدعت تلقي كنند خطا است، زيرا سالها است در ايران پايگاه دارند.
ش . ف: اما به نظر مي رسد كه فشار فقهاي قم آنگونه كه اكبر كرمي فعال حقوق بشر در قم مي گويد، موثر واقع مي شود و دوشنبه شب ماموران انتظامي به همراه لباس شخصي ها به خانقاه دراويش نعمت اللهي در قم حمله مي كنند.
دكتر اكبر كرمي: بعد از دو سه شب كه درواقع نيروهاي انتظامي و يگان هاي ويژه آمده بودند كه بخواهند حسينيه را تخليه كنند، موفق نشده بودند و ظاهرا ديشب (دوشنبه) تعداد چند دستگاه لباس شخصي مي ريزند داخل آنجا و اينها را به طرز فجيعي كتك مي زنند. بسيار وحشيانه آنها را مي زنند و از خانقاه بيرون مي ريزند. رفتار بسيار غيرانساني با آنها داشتند و بعد همه را سوار اتوبوس مي كنند، از محل مي برند و بلافاصله چند بولدزر آنجا شروع مي كنند به تخريب آن خانقاه و ساختمان را به كلي تخريب مي كنند و خاكبرداري مي كنند و الان هم تمام آن منطقه تحت كنترل است. درواقع مي شود گفت نوعي درگيري و نزاع مذهبي است و به نظر مي رسد يك نوع اقليت مذهبي را به شدت در قم دارند سركوب مي كنند.
ش . ف: پس از حمله ماموران و لباس شخصي ها به خانقاه يا حسينيه شريعت در قم، رضا آشتياني عراقي نماينده قم در مجلس شوراي اسلامي گفت: اين حسينيه متعلق به سازمان اوقاف بوده كه اين سازمان قصد بازپس گيري آن را داشته است. دكتر اكبر كرمي فعال حقوق بشر در قم ضمن رد اين استدلال مي گويد: رفتاري كه با دراويش شده، توجيه پذير نيست.
دكتر اكبر كرمي: بعيد مي دانم، زيرا اينها سابقه بسيار طولاني دارند و سالها است كه اينجا بودند، رفتار و آمد داشتند و پايگاه اجتماعي نسبتا قابل توجهي هم بخصوص در كردستان دارند. كساني هم كه آمده بودند پلمب را شكسته بودند و در خانقاه بست نشسته بودند، از كردستان آمده بودند براي حمايت از پير خودشان آقاي شريعت. به هر حال اگر چنين مساله اي هم بوده باشد، هم موازين حقوقي، هم موازين انساني ايجاب مي كند بسيار مسالمت آميز و انساني با اينها برخورد مي كردند. با اينها متناسب قانون رفتار مي كردند. رفتار غيرانساني با يك اقليت مذهبي به هيچ وجه قابل توجيه نيست. من خودم خيلي دقيق در جريان باورها و عقايد اينها نيستم، ولي حكومت ايران كه به خاطر يك سري مسائل مذهبي گاها جار و جنجال به پا مي كند، به خاطر همين كاريكاتورهاي پيامبر اسلام، اين همه سر و صدا كرد و جوسازي كردند، خودشان نبايد اينطور خشونت مذهبي اعمال كنند و اقليت هاي مذهبي را سركوب كنند.
ش . ف: امروز سه شنبه عباس محتاج استاندار قم در جمع خبرنگاران گفت: در حادثه ناآرامي كه دوشنبه شب در قم رخ داد، هزار نفر دستگير شدند و افزود: در اين حادثه 200 تن مجروح شدند كه 25 نفر در بيمارستان بستري شده اند.
 
Monday, February 13, 2006
 
اخبار چندان خوشی نیست. دنیا وارد دست اندازهای بدی شده است که آنسویش ناپیداست. امشب خبر از کتک زدن کودکان عراقی توسط سربازان انگلیسی بود. دو سه تا کودک عراقی را سربازان انگلیسی گیرآورده بودند و مثل گرگ افتاده بودند به جانشان و میزدند. و آنها هم با گریه وزاری التماس میکردند. این فیلم ها مال سال 2004 بوده است و حالا به شکلی افشا ء شده است . فیلمبردارازخود سربازها بوده است و برای چه فیلم میگرفته است معلوم نیست . حتما جزء افتخارات انگلیسی ها میخواسته است که ثبت اش کند. معلوم نیست چرا مسلمان ها با دیدن این فیلم ( منظورم بیشتر ایرانیها و البته نیروهای حکومتی است ) که تا تقی به توقی میخورد بنزین و کبریت بدست مثل جنی که مویش را آتش زده باشی درخیابان حاضر میشوند که یا بزنند ویا بکشند ویا بسوزانند. حالا چرا خفقان گرفته اند و نمیروند اعتراض کنند ؟ و چند تا مرگ هم به پیرکفتار انگلیس بگویند؟ آیا کتک زدن درحد مرگ کودکان عراقی بدتراز کاریکاتورها نیست ؟ یک مشت سرباز بیشعور و بیسواد از این طرف دنیا راه افتاده اند رفته اند آنطرف دنیا اولا برای چه؟؟؟ و بعدا چرا دیگر بچه ها را کتک میزنند آنهم با این شقاوت ؟
 
ادبی - سیاسی

My Photo
Name:

I am a physician, a poet and a writer from Iran.

ARCHIVES
2005-12-18 / 2005-12-25 / 2006-01-01 / 2006-01-08 / 2006-01-15 / 2006-01-29 / 2006-02-05 / 2006-02-12 / 2006-02-19 / 2006-02-26 / 2006-03-05 / 2006-03-12 / 2006-03-19 / 2006-03-26 / 2006-04-02 / 2006-04-09 / 2006-04-16 / 2006-04-23 / 2006-04-30 / 2006-05-07 / 2006-05-14 / 2006-05-28 / 2006-06-11 / 2006-06-18 / 2006-06-25 / 2006-07-02 / 2006-07-16 / 2006-08-13 / 2006-09-03 / 2006-09-24 / 2006-11-05 / 2006-11-12 / 2007-01-07 / 2007-01-21 / 2007-01-28 / 2007-02-04 / 2007-02-11 / 2007-02-25 / 2007-03-04 / 2007-03-11 / 2007-03-25 / 2007-04-08 / 2007-04-15 / 2007-06-24 / 2007-07-01 / 2007-07-08 / 2007-08-26 / 2007-09-09 / 2007-09-16 / 2007-10-28 /


Powered by Blogger